FANDOM

|Imię=Tadeusz Alent

|Zawód=naukowiec

Tusza beczkowata, włosy siwe rozwiane, oczy wybałuszone ( a właściwie to nie oczy, a oku-lary), nogi krótkie. Po ramionach chodzą mu myszy doświadczalne. Na początku zwał się Grosstalent i Bigtalent a ponieważ brzmiało to zbyt obco jak na polskiego naukowca, zmienił mu Papcio nazwisko na Tadeusz Alent, Jest dyrektorem a może właścicielem INSTYTUTU WSZECH ZBYTKÓW. Profesor Talent to człowiek opętany przez wynalazczość. W przygodach Tytusa, Romka i A’tomka odgrywa rolę drugoplanową, ale jakże ważną. To on jest konstruktorem pojazdów, bez których niejedna wyprawa chłopców skończyłaby się fiaskiem. A oto kilka pojazdów bez których nie byłoby przygód: wannolot (w księdze o przystąpieniu chłopców do NATO nazwany wanNATOlotem), Aerografolot - nowoczesny pojazd odrzutowy nad i podwodny, aparacik do przenoszenia się w przeszłość. Pojazdy są zawsze dostosowane do rodzaju akcji. Kiedy chłopcy walczą z gangsterami, latają pojazdem w kształcie rewolweru. Kiedy Tytus udaje się w podróż po-ślubną lata lovelotem. Genialny profesor nie konstruuje pojazdów od pierwszej księgi przygód Tytusa. Na początku robił to A’tomek, jednak autor uznał, że mały chłopiec nie może być aż tak inteligentny i powierzył rolę konstruktora profesorowi. Profesor ma jeszcze jedna rolę. Na końcu niektórych książeczek pisze krótkie recenzje. Najczęściej krytyczne. Posługując się naukowymi dowodami podważa wiarygodność niektórych przygód. I słusznie, bo kto by uwierzył, że Stworki z Nudnowa, nurkowały kilka minut pod wodą, skoro każdy, kto skończył podstawówkę wie (jak słusznie wytknął autorowi prof. T.Alent), że Stworki to landrynkowce rozpuszczalne w płynach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki